معاون اجرایی رئیس‌ جمهور گفت: اجرای پروژه خط انتقال آب از خلیج فارس به یزد که ظرفیت ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب‌رسانی به این استان را در سال دارد با حضور رییس‌جمهوری آغاز می‌شود.

آغاز عملیات انتقال ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به یزد در سفر رئیس جمهور به این استان

به گزارش چادگان در یزد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استان، محسن منصوری در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته آینده رییس‌جمهوری و اعضای هیئت دولت سفری به استان یزد خواهند داشت و در این سفر دوروزه پروژه‌های مهمی توسط رییس‌جمهوری هم به بهره‌برداری می‌رسد و هم کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان این‌که مقدمه سفر ملاقات رئیس جمهور با مردم یزد در میدان امیرچقماق است،‌افزود: در این سفر افتتاح دو تا سه طرح اقتصادی و عمرانی را شاهد خواهیم بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور احیای کارخانه آهن بافق با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱۰ میلیون یورو که از سال ۸۶ آغاز شده و در دولت فعلی به پایان رسیده است را از جمله طرح های در دستور کار سفر رئیس جمهور به یزد دانست و بیان کرد:‌ با این طرح ظرفیت ۸۰۰ هزار تن به این مجموعه اضافه می‌شود و اتفاق بزرگی در حوزه تولید و اشتغال رخ می‌دهد.

منصوری در ادامه با اشاره به این‌که پروژه بعدی که با حضور رییس‌جمهوری افتتاح می‌شود خط پدافندی انتقال آب به یزد است گفت: برای این طرح ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده تا مشکل آب یزد را در مواقع بحران حل کند به ۳۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پروژه مهم بعدی که آرزوی مردم یزد بوده موضوع انتقال آب از خلیج فارس به یزد است که خط انتقال آب آن حدود ۷۳۰ کیلومتر است و سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد و ظرفیتی که ایجاد می‌کند ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب‌رسانی به یزد در سال است و اجرای این خط انتقال با حضور رییس‌جمهوری آغاز خواهد شد.

پایان پیام/د

By aminkav

دیدگاهتان را بنویسید