خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که آمریکا در حال پشت سر گذاشتن قطر و تبدیل شدن به بزرگ‌ترین صادرکننده گاز ال ان جی در جهان است.

آمریکا در میزان صادرات ال ان جی قطر را پشت سر می‌گذارد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل چادگان به نقل از بلومبرگ، اطلاعات مربوط به کشتی‌های حامل LNG در جهان نشان می‌دهد که آمریکا یک قدم با پشت سر گذاشتن قطر و تبدیل شدن به بزرگ‌ترین صادرکننده LNG در جهان فاصله دارد. بلومبرگ می‌گوید: هر دو این کشورها 81.2 میلیون تن صادرات گاز داشته‌اند، اما اگر وقوع آتش‌سوزی در تاسیسات LNG فریپورت در اواسط سال گذشته در آمریکا رخ نمی‌داد، این کشور حتما بیشتر از قطر گاز صادر می‌کرد. این آتش‌سوزی باعث شد تا تاسیسات مذکور تا همین حالا از مدار خارج شود. موسسه ریستاد انرژی می‌گوید: اگر تاسیسات فریپورت در مدار باقی می‌ماند، صادرات گاز آمریکا از 186 میلیون تن عبور می‌کرد.

این موسسه همچنین گفته با ازسرگیری این تاسیسات در سال جاری، صادرات گاز آمریکا از 86 میلیون تن عبور می‌کند و عملا این کشور به بزرگ‌ترین صادرکننده LNG در جهان تبدیل می‌شود. درواقع صادرکنندگان آمریکایی خیالشان نسبت به فروش گاز در سال 2023 راحت است، چراکه اتحادیه اروپا واردات گاز از روسیه را تا آنجا که می‌توانسته کاهش داده و کشورهای اروپایی به منبع بزرگ تقاضا برای LNG آمریکا تبدیل شده‌اند. تقاضا برای این گاز در بازارهای آسیایی هم بالا باقی خواهد ماند و ریستاد می‌گوید که برای آینده قابل پیش‌بینی همچنان قیمت گاز در بازار جهانی بالا خواهد ماند. نکته جالب آنکه آمریکا از سال 2016 صادرات LNG را آغاز کرده است. پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

By aminkav

دیدگاهتان را بنویسید