مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه الغدیر با اشاره به اهمیت ابلاغ مأموریت آبرسانی به روستاهای استان، گفت: تاکنون 30 قنات در مناطق مختلف استان کویری یزد احیا شده و به چرخه طبیعت برگشتند.

احیای 30 قنات در کویر ایران/گروه‌های جهادی یزد گل کاشتند

به گزارش چادگان در یزد، علی اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و با بیان این‌که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹۰ مورد بازدید قنوات استان در شهرستان‌های اردکان، ابرکوه، مهریز، تفت، بافق، بهاباد، خاتم، اشکذر و زارچ انجام شده است، اظهار کرد: همه قنوات استان یزد کارشناسی شده و در مورد مشکلات و موانع آن جلسات متعددی برگزار کردیم.

وی افزود: از این ۹۰ قنات ۸۴ صورت جلسه امضا شده و تقسیم وظایف نیز صورت گرفته که تاکنون ۳۰ مورد از قنوات سراسر استان یزد با مواردی از جمله ( پیشه کارکنی،طوقه گذاری،ریزش برداری،لایروبی و…) یا احیا شده یا بازسازی شده و دوباره به چرخه طبیعت بازگشتند و برای ۵۴ قنات نیز بیش از ۷۰ درصد پیشرفت کار داشتیم.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه الغدیر گفت: وظیفه سپاه الغدیر استان یزد برای احیای قنات و مبارزه با تنش آبی بیش از آنکه عملیاتی باشد جنبه ریل گذاری، تسهیلگری، حل اختلافات و جلب اعتماد مردم است و در این راستا سعی کردیم در نقاط مختلف استان مشارکت مردم، خیرین، بهره برداران، فرمانداران و جهاد کشاورزی را به همراه داشته باشیم. اسلامی تصریح کرد: ما در قرارگاه پیشرفت و آبادانی متخصصان خوبی داریم که با دقت فعالیت احیا قنات را رصد می‌کنند لذا مهمترین رکن برای ما کیفی سازی این قنات هست، گروه های جهادی، مقنی‌ها و کارشناسان کهنه کار ما همراه با مشارکت کارشناسان جهاد کشاورزی همه تلاش می‌کنیم و بر این باوریم  که مردم روستا باید در شرایط مطلوب از آب قنات بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: آب اکثر این قنوات برای کشاورزی می‌باشد و موارد محدود نیز در برخی روستاها برای آشامیدن نیز استفاده می‌شود.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه الغدیر با بیان این‌که هیچ تواقفی برای احیا قنات وجود ندارد هم اکنون نیز که در زمستان هستیم در روستاهای مختلف استان مقنی‌ها و گروه‌های جهادی مشغول به کار هستند، گفت: یکی از سازمان هایی که ارتباط خوبی با هم داریم سازمان بسیج سازندگی هست که در هر شهرستان نماینده دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند مسئله مهم مردم استان یزد آب است و در این دولت نیز اقدامات موثری برای کم کردن دغدغه مردم نسبت به آب وجود دارد اما سپاه الغدیر استان یزد که هم اکنون اقدام به آبرسانی به ۵۸ روستا کرده و قصد دارد تا پایان سال تمام ۸۴ قنات را احیا کند یکی از مهمترین اهداف خودرا کم کردن دغدغه نبود آب برای مردم ولایت مدار یزد می داند ،ان شاالله که از این ماموریت سربلند بیرون بیاییم .

پایان پیام/الف

By aminkav

دیدگاهتان را بنویسید