هزاران نفر از کارکنان بخش راه‌آهن انگلیس در ادامه اعتصابات خود که به فلج شدن تردد در سراسر این کشور منجر شده، تجمعاتی برگزار کردند

ادامه اعتصابات و تجمعات کارکنان راه آهن انگلیس همراه با اختلال در تردد مسافران

به گزارش گروه بین الملل چادگان، کارکنان بخش راه‌آهن انگلیس روز چهارشنبه نیز در ادامه اعتصابات خود تجمعاتی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» حدود ۴۰۰۰۰ عضو اتحادیه راه آهن، دریانوردی و حمل و نقل انگلیس و ۱۴ اپراتور قطار اعتصاب ۴۸ ساعته خود را آغاز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، هزاران نفر از اعضای بزرگترین اتحادیه راه‌آهن انگلیس روز سه‌شنبه با شروع اعتصابات خدمات ریلی را فلج کرده و باعث هرج و مرج سفر در سراسر انگلیس شدند.

یکی از کارمندان بخش ریلی انگلیس که مایل به افشای نام خود نبود، گفت مذاکره با دولت ادامه خواهد داشت. وی افزود که حمایت از مشاغل و رفع تعدیل‌های اجباری از خواسته‌های اصلی کارکنان بخش راه اهن انگلیس است. به گفته وی، در سه سال گذشته افزایش حقوقی صورت نگرفته است.

 

در کنار کارمندان بخش راه آهن، شماری از مردم انگلیس  نیز برای اعلام همبستگی با اعتصاب‌کنندگان در صفوف اعتراض در سراسر کشور حضور دارند. برخی از آنها با حمل تابلوهایی که روی آن نوشته شده بود «مسافران از کارگران اعتصابی حمایت می کنند» به این سازوکار پیوستند.

این در حالی است که پرستاران، کارکنان فرودگاه و کارکنان پست نیز به این اعتصابات ملحق شده‌اند و خواهان دستمزدی هستند که مطابق با تورم در بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته باشد. معلمان نیز قرار است هفته آینده در اسکاتلند اعتصاب کنند. به گفته دکتر «آدریان بویل» رئیس کالج سلطنتی پزشکی اورژانس در مصاحبه با رادیو تایمز، تاخیر در بخش‌های اورژانس انگلیس می‌تواند باعث مرگ بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر در هر هفته شود.  بر اساس داده‌های خدمات ملی بهداشت انگلیس، ۳۷ هزار و ۸۳۷ بیمار بیش از ۱۲ ساعت را در ماه نوامبر گذشته برای پذیرش شدن در بخش‌های امدادی معطل شدند که در نوامبر ۲۰۲۱، ۱۰ هزار و ۶۴۶ نفر بود. گرچه ارقام ماه دسامبر هنوز منتشر نشده، دکتر بویل  گفت اگر بدترین حد نصاب ثبت نشود، تعجب خواهد کرد.

پایان پیام/

By aminkav

دیدگاهتان را بنویسید