وزارت خارجه جمهوری آذربایجان بار دیگر ادعاهای ارمنستان در زمینه مسدود شدن مسیر مهم «لاچین» را بی اساس خواند.

ادامه کش و قوس باکو و ایروان بابت مسیر مهم «لاچین»

به گزارش گروه بین‌الملل چادگان، جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه بیانیه ارمنستان در مورد اعتراضات در زمینه مسیر لاچین که ارمنستان را به منطقه قره باغ متصل می کند، بی اساس و تحریک آمیز خواند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» در بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان آمده است:«بیانیه ارمنستان در مورد مسیر لاچین کاملاً بی اساس و با هدف ایجاد سردرگمی و تشدید مصنوعی اوضاع است.»

باکو اعلام کرد که ارمنستان همچنان به تداوم فعالیت‌های غیرقانونی در خاک  جمهوری آذربایجان علاقه دارد و ایروان همچنان به درخواست‌های باکو برای جلوگیری از چنین اقداماتی نادیده می‌گیرد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در این بیانیه همچنین ادعاها مبنی بر بسته شدن مسیر لاچین را رد و خاطرنشان کرد که خودروهای متعلق به صلیب سرخ و نیروهای حافظ صلح روسیه مستقر در منطقه بدون هیچ مانعی از جاده لاچین استفاده کرده اند.

باکو در هفته های گذشته به دلایل واهی مسیر مهم لاچین به قره باغ را مسدود کرده است. این تنها مسیر دسترسی ارمنستان به قره باغ است. این اقدام باکو با مخالفت‌های بین‌المللی روبرو شده به طوریکه وزارت امور خارجه فرانسه از متحدان ارمنستان، با صدور بیانیه‌ای خواستار بازگشایی راه ارتباطی قره باغ کوهستانی به ارمنستان از سوی جمهوری آذربایجان شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز ضمن ابراز نگرانی از انسداد گذرگاه لاچین تصریح کرد که مسکو به تلاش برای حل این مشکل ادامه می‌دهد.

پایان پیام/

By aminkav

دیدگاهتان را بنویسید