سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن اصفهان گفت: هدف ذوب‌آهن کسب سکو و مدال در رقابت‌های لیگ برتر است.

از حضور تیم‌های پایه در لیگ تا آغاز پشتوانه‌سازی با کمپدلی/ شعبان‌خمسه: هدف ذوب‌آهن  کسب سکو است

فاطمه شعبان خمسه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی چادگان، در خصوص لیگ برتر والیبال بانوان و حضور خود در ذوب آهن اصفهان در نیم فصل دوم اظهار داشت: از نیم فصل دوم روی نیمکت تیم ولیبال ذوب آهن قرار گرفتم و تا به امروز که بازی های لیگ را دیدم و حضور داشتم سطح کیفی لیگ به مراتب بهتر از سال گذشته بود، اما رقابت همچنان بین 4 تیم بوده که این موضوع قابل تأمل است. امیدوارم که لیگ والیبال بانوان تا پایان کیفیت خود را حفظ کند. تیم ذوب آهن اصفهان هم با توجه به رزومه‌ای که در لیگ والیبال بانوان دارد امسال شرایط متفاوتی داشت، ما هم آمدیم تا بتوانیم ذوب‌آهن را برسانیم به همان جایگاهی که در لیگ والیبال بانوان داشته است. وی در خصوص اینکه ذوب آهن برای مرحله پلی آف تغییراتی خواهد داشت یا خیر؟ گفت: تغییرات در تیم باید در نیم فصل صورت می‌گرفت و دیگر نمی‌توانیم تغییراتی را داشته باشیم، مگر اینکه بازیکنی خدایی نکرده مصدوم شود که بخواهیم بازیکنی را جایگزین کنیم. برنامه ریزی ما روی پلی آف است و می خواهیم برای رقابت‌های پلی‌آف آماده‌تر باشیم. تعدادی از بازیکنان تیم دچار آسیب دیدگی هستند که قصد داریم به آنها استراحت دهیم تا طول درمان خود را به خوبی پشت سر بگذارند و در پلی‌آف به تیم کمک کنند. * هدف ذوب آهن کسب سکو و مدال در لیگ است سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب آهن درباره هدف باشگاه در این فصل عنوان کرد: هدف باشگاه روی سکو بودن ذوب آهن است و ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد روی بهترین سکو قرار بگیریم و بتوانیم خوش رنگترین مدال را کسب کنیم. تمام توان خود را به کار می‌گیریم تا در فینال حضور داشته باشیم و بتوانیم نتیجه خوبی را کسب کنیم، اما بقیه اتفاقات دست خداوند است و امیدوارم خدا هم ما را در این مسیر کمک کند. * حضور بازیکنان خارجی می تواند سطح کیفی لیگ را بالا ببرد شعبان خمسه در پاسخ به این سوال که حضور بازیکنان خارجی چقدر می تواند به لیگ کمک کند گفت: حضور بازیکنان خارجی در لیگ بانوان 100درصد می‌تواند به سطح کیفی لیگ کمک کند. همچنین حضور بازیکنان خارجی موجب می‌شود تا بازیکنان در کارهای انفرادی هم پیشرفت کنند و دچار چالش های انگیزشی شوند. شما ببینید حضور بازیکنان خارجی در بخش آقایان در همه رشته‌های توپی چقدر می تواند مؤثر باشد. متاسفانه چند سالی است که این اتفاق در والیبال بانوان اتفاق نمی‌افتد و اگر اسپانسرها بتوانند بازیکنان خارجی را به خدمت بگیرند شاهد بالا رفتن سطح کیفی لیگ والیبال بانوان خواهیم بود. وی افزود: از طرفی هم والیبال بانوان کشورمان یک پیشرفت خوبی را به خود می‌بیند، بازیکنان همیشه از بازیکنان موفق خارجی الگو برداری می‌کنند که همین الگو برداری می‌تواند سطح کیفی فردی بازیکنان را افزایش دهد. بازیکنان خارجی که با علم روز والیبال را بازی می کنند خیلی متفاوت است. ما در نیم فصل هم به باشگاه ذوب آهن پیشنهاد دادیم که بازیکن خارجی جذب کنیم ولی فرصت مناسبی برای مذاکره و جذب بازیکن خارجی برای ما وجود نداشت و یکی از برنامه‌هایی که برای فصل آینده شخصاً دارم این است که با باشگاه صحبت کنیم و به توافق برسیم تا تیم‌ها بازیکن خارجی جذب کنند.

* حضور یک ساله بعضی از تیم‌ها به لیگ و بازیکنان آسیب می‌زند سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب آهن در خصوص تیمداری برخی باشگاه‌ها تنها برای یکسال در لیگ بانوان اظهار داشت: واقعا هم همینطور است بعضی از باشگاه ها می‌آیند و یکسال در لیگ برتر تیمداری می‌کنند، اما سال آینده دیگر تمایلی به تیمداری در لیگ برتر ندارند. همه این اتفاقات برای این است که تیم‌هایی که در لیگ والیبال حضور پیدا می‌کنند تیم‌هایی نیستند که از لیگ یک به لیگ برتر بیایند. صرفا تیم هایی هستند که می آیند و ورودی لیگ را پرداخت می کنند و سرمایه گذاری خوبی روی تیم خود نمی‌کنند و کاملا مشخص است که آمده‌اند تا یک فصل تیمداری کنند و بروند. وی در ادامه گفت: ما هر سال در لیگ والیبال شاهد آن هستیم که تیم‌هایی که حضور پیدا می‌کنند آینده نگر نیستند و به آینده به هیچ وجه توجه نمی‌کنند و بازیکنان آینده‌داری را هم جذب نمی‌کنند. ثبات تیم‌ها و اسپانسرها در لیگ باعث می‌شود تا تعداد تیم‌های حاضر در لیگ افزایش یابد. ما هرسال با 7 یا 8 تیم لیگ را آغاز می‌کنیم و در این میان هم به جز 4 تیم بقیه تیم‌ها متغیر هستند، این موضوع برای خود بازیکنان هم خوب نیست و به آنها آسیب می‌زند. شعبان خمسه تصریح کرد: هر تیمی که ورودی لیگ را پرداخت می‌کند تا در لیگ حضور داشته باشد و صرفا حضور بعضی از تیم ها در لیگ سطح لیگ را پایین می‌آورد. اگر برنامه ریزی تیم‌هایی که در لیگ حضور پیدا می‌کنند به طوری باشد که در رتبه‌های هفتم و هشتم قرار نگیرند تا اسپانسرها از تیمداری منصرف نشوند به لیگ کمک بسیار بزرگی خواهد شد. امیدوارم تیم‌هایی که لیگ حضور دارند ثبات داشته باشند، تیم‌های ریف اصفهان، باریج اسانس کاشان سال گذشته در لیگ حضور داشتند، اما امسال کجا هستند؟ * برنامه‌ریزی روی تیم‌های پایه می‌تواند راه تیم ملی بزرگسالان را هموار کند سرمربی تیم والیبال ذوب آهن اصفهان در خصوص اینکه لیگ قوی می تواند به تیم ملی والیبال بانوان کمک کند بیان کرد: برنامه‌ریزی روی تیم‌های پایه می‌تواند راه تیم ملی بزرگسالان را هموار کند. در بخش مردان نگاه کنید تیم ملی نوجوانان را زیر نظر یک اسپانسر در لیگ یک شرکت می دهند یک اتفاق بسیار خوبی است. اگر تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان را به این شکل بتوانند در لیگ والیبال بانوان شرکت داده شوند قطعاً پشتوانه تیم ملی قوی تر می شود و می‌توانیم شاهد اتفاقات دیگری باشیم، اما همچنان بعد از گذشت چند سال رقابت بین چند تیم است. در واقع کل داشته های والیبال بانوان کشورمان در 3 یا 4 تیم حضور دارند.

* فدراسیون کار در تیم‌های پایه را با کمپدلی آغاز کرده و امیدوارم شاهد تحول خوبی باشیم وی درباره اهمیت دادن و توجه به جوانان در والیبال بانوان گفت: قطعاً اگر به تیم‌های پایه توجه بیشتر شود نتیجه آن را می‌بینیم. فدراسیون کار در تیم‌های پایه‌ را آغاز کرده است و کمپدلی با تیم ملی زیر 16 سال ما در حال کار و تمرین است که امیدوارم این کار جواب دهد و شاهد تحول در والیبال بانوان باشیم. هرچقدر لیگ خوبی داشته باشیم قطعاً تیم ملی خوبی را هم خواهیم داشت. هرچقدر بازیکنان نوجوان و جوان خود را تقویت کنیم می‌توانیم تیم پشتوانه بسیار خوبی را داشته باشیم. متاسفانه بازیکنان جوان ما در تیم های مختلف پخش هستند و اغلب فرصت بازی کردن را پیدا نمی‌کنند و این موضوع باعث می شود تا بازیکنان عملکرد مناسبی را نداشته باشند. * حضور تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان در لیگ توقع بزرگی نیست شعبان خمسه در پاسخ به این سوال که آیا حضور تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان خواسته بزرگی از فدراسیون است گفت: حضور تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان در لیگ توقع بسیار بزرگی نیست و فراهم کردن این موضوع به سود والیبال بانوان کشورمان خواهد بود. در این همه سال ما پدیده‌ای در لیگ نداشتیم و این هم برای این است که رقابت های نزدیک و فشرده نداشتیم. اگر توجه شود والیبال بانوان می تواند شکوفایی را به خود ببیند. پایان پیام/

By aminkav

دیدگاهتان را بنویسید