رییس خانه تعاونگران غرب هرمزگان عمدهترین مشکل تعاونیهای صنایع دستی را بازاریابی و فروش محصولات ذکر کرد.
به گزارش چادگان از بندرلنگه، سناء شهابی رئیس خانه تعاونگران غرب هرمزگان صبح امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: عمدهترین مشکل تعاونیها و خصوصا تعاونی های صنایع دستی، بازاریابی و فروش است و برای رفع این مشکل بازار، باید محصولات تعاونی های صنایع دستی و دیگر تعاونی های تولیدی در داخل و خارج کشور تثبیت شود. وی افزود: اگر این بازار تثبیت یا تولید براساس نیاز بازار تنظیم شود، اشتغال نیز به ثبات میرسد. به گفته شهابی، درحالحاضر برای تثبیت اشتغال باید برنامه ریزیها معطوف به عرضه این کالاها در بازارهای جهان باشد و در این زمینه رایزنهای فرهنگی و اقتصادی کشورمان در سفارتخانههای مختلف وظیفه اساسی بر عهده دارند. رییس خانه تعاونگران غرب هرمزگان همچنین اضافه کرد: شناسایی رقبای منطقهای در بازار کشورها و بررسی نقش و جایگاه آنها در بازار کشورهای هدف و شناسایی روشهای آنان در تصاحب بازارها نیز از جمله دیگر نیازهایی است که تعاونگران برای حضور در بازارهای جهانی به آن نیازمندند. شهابی با گلایه از فراهم نبودن تسهیلات لازم برای صادرات محصولات صنایع دستی، بیان داشت: متاسفانه تا کنون نتوانستیم صادرات مطلوبی در حوزه صنایع دستی استانمان داشته باشیم و در حالی که مزیت ما در زمینه صنایع دستی مورد توجه کشورهای حاشیه خلیج فارس است اما عملا برنامه جامع و مدونی در این زمینه وجود ندارد و وزارت میراث فرهنگی باید در این باره برنامه ریزی پایهای کند. وی همچنین تصریح کرد: بازار صنایع دستی در کشورهای حاشیه خلیج فارس گردش مالی قابل توجهی دارد و در صورت توجه به تولیدکنندگان کشورمان، به راحتی میتوان بازار این کشورها را تصاحب و ضمن اشتغال داخلی، سبب ارزآوری قابل توجهی برای کشورمان نیز شد. پایان پیام/