مراسم تکریم از مادران و همسران شهدای شهرستان قرچک به‌مناسبت وفات حضرت ام البنین(س) با محوریت وارثان عاشورا به همت شهرداری با حضور مسؤولان و خانواده شهدا برگزار شد.

برگزاری مراسم تکریم از مادران و همسران شهدای قرچک

به گزارش چادگان از قرچک، مراسم تکریم از مادران و همسران شهدای شهرستان قرچک امروز به مناسبت وفات حضرت ام البنین(س) با محوریت وارثان عاشورا به همت شهرداری با حضور حجت‌الاسلام حجت‌الله اسماعیلی امام جمعه، علیرضا فاتحی‌نژاد فرماندار، حسین نوش‌آبادی نماینده مردم در مجلس، محسن خرمی شریف شهردار، آرمان کادری رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسؤولان و خانواده‌های شهدا در کانون ملائک برگزار شد. اخلاص مادران شهدا در تاریخ کم نظیر است حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه قرچک در این مراسم اظهار کرد: زمانی که در کنار مادران شهید حضور پیدا می‌کنیم هرگز اظهار پشیمانی نمی‌کنند، مادرانی که برای شهادت فرزند خود سجده می‌کنند و این اخلاص مادران شهدا در تاریخ کم نظیر است. وی گفت: امروز باید مادران و همسران شهید در میدان بیایند و همانند دختر امیرالمومنین(ع) که فرزندان خود را برای هدف ولایت تقدیم کردند، به همه نشان بدهند که هدف از خودگذشتگی فرزندان و همسران آنان چه بوده است، خانواده شهدا باید روحیه و فکر روشنی که در زمان جنگ داشتند در این زمان نیز نشان بدهند. امام جمعه شهرستان قرچک افزود: در اغتشاشات اخیر، همه بر روح شهدای مدافع حرم درود فرستادند که چه کار بزرگی کردند، معلوم می‌شود که این عزیزان، چه لطفی برای همه ما انجام دادند. همه ما باید قدردان خانواده‌های شهدا باشیم علیرضا فاتحی‌نژاد فرمانده قرچک در ادامه مراسم تکریم خانواده‌های شهدا، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز وفات ام البنین(س) اظهار کرد: مادران و همسران شهدا تجلی‌گر ولایتمداری هستند، در سالیان گذشته که کشور ما دچار حملاتی از سوی دشمنان شده بود، شهدا نشان دادند که نمی‌گذارند حتی یک وجب از خاک کشور از دست برود. وی گفت: این جوانان با رشادت و ایثارگری از جان خود گذشتند و افتخار کشور شدند، شهدا در دامان مادرانی معنوی پرورش یافته‌اند که تصمیم به دفاع از کشور گرفتند. فرماندار قرچک افزود: همه ما باید تلاش کنیم و قدر خانواده‌ معظم شهدا را بدانیم، زیرا این شهیدان از جان و مالشان گذشتند تا از وطن خود دفاع کنند.

  الگوگیری از خون شهدا سبب خاموشی فتنه‌ها می‌شود حسین نوش آبادی، نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم، پس از درود بر روح طیبه شهیدان، مادران و همسران این عزیزان بیان کرد: بزرگترین تمجید و تعریفی که می‌شود از نقش مادران و همسران شهدا داشت، سخن مقام معظم رهبری است که می‌فرمایند: «من در برابر مادران و همسران شهدا احساس خضوع می‌کنم» و این نهایت تکریم است. وی گفت: تمامی شهدای کشور ایران در طول عمر پر تلاطم انقلاب اسلامی، الگو و اسوه برای همه ما هستند، همه ما در برابر صبر خانواده شهدا مسؤول هستیم، زیرا مادران و همسران شهدا تکه‌ای از وجود خود را برای این مرز و بوم دادند. نماینده مردم شهرستان های پیشوا، قرچک و ورامین افزود: در شرایطی که عده‌ای قصد برهم زدن امنیت کشور را داشتند و معترض به عفاف و حجاب زنان ملت ما می‌شوند و سعی در از بین بردن حیات معنوی جامعه دارند، الگوگیری از خون شهدا سبب خاموشی فتنه‌ها می‌شود. نوش آبادی گفت: پایداری این نظام بر اساس قداست و پاکی شهدا است، امروز تمام تلاش مسؤولان باید این باشد که کوچک‌ترین لطمه‌ای به نظام ارزش‌های دینی وارد نشود چون این امر، موجب خشنودی خانواده شهدا می‌شود. پایان پیام/۶۷۰۳۷

By aminkav

دیدگاهتان را بنویسید