آخرین پایتخت داعش در سوریه منطقه‌ای بیابانی با نام بادیةالشام با ۶۰ درجه گرما و ریگستانی خطرناک بود که حاج قاسم به همراه نیروهای مقاومت با پای پیاده در گرمای بالا حضور داشته و با داعش جنگیدند تا توانستند داعش را شکست دهند.

حاج قاسم چگونه آخرین پایتخت داعش در سوریه را فتح کرد؟

به گزارش خبرنگار حج و زیارت چادگان، حاج قاسم را هر کسی به نوعی روایت می‌کند اما انچه که بین روایت‌ها مشترک است، همان قدرت نفوذ قدرتمند در منطقه و قدرت مذاکره است.

حاج قاسم در مدت فرماندهی نیروی قدس همواره سعی در پشتیبانی نیروهای نظامی داشت و در زمانی هم که بخشی از عراق در سلطه داعش و در حال سقوط بود، این حاج قاسم بود که توانست به آنجا امنیت را بازگرداند. حجت‌الاسلام سید ابوالفضل طباطبایی، نماینده سابق بعثه مقام معظم رهبری در سوریه بخشی از رشادت‌‌های این سردار سرافراز را اینگونه روایت می‌کند: حاج قاسم یک مجاهد دیپلمات انقلابی بود حاج قاسم یک مجاهد دیپلمات انقلابی بود. قدرت مذاکره و نفوذ حاج قاسم در منطقه و کشورهای مختلف قابل انکار نیست. او در هر موقعیتی سعی داشت تا آرامش و امنیت را در منطقه استوار سازد و برای این هدف هم از جانش مایه می‌گذاشت. در زمانی که میدان سیاسی عراق درگیر بحرانی شد و آمریکایی ها داشتند در آنجا نفوذ بیشتری پیدا می‌کردند، حاج قاسم شبانه به شمال عراق که منطقه کُردنشین است، رفت و با رهبر کُرد عراق مذاکره و با روابط دوستانه‌ای که با آنها داشت، موضع گیری نمایندگان کُرد عراق را تغییر داد.

قدرت حاج قاسم در سوریه و چگونگی فتح آخرین پایتخت داعش در گرمای بالای ۶۰ درجه حاج قاسم اهل مذاکره بود. وقتی در سوریه بودم، یک بار مشکلی در این کشور مطرح شد که دیدم لازم است در قالب سطح بالاتری مذاکراتی برای حل ان صورت گیرد. در هواپیمای ایران به سوریه با حاج قاسم همسفر بودم و این موضوع را مطرح کردم که حاج قاسم گفت که فردا با رئیس جمهور سوریه جلسه دارم و این موضوع را مطرح و حل می‌کنیم. یک هفته بعد خودم نتیجه آن را دیدم. 

حاج قاسم برای نابودی داعش در سوریه تلاش بسیاری کرد. او در بوکمال چندین روز در میدان حضور داشت تا برای فتح آخرین پایتخت داعش برنامه‌ریزی کند. آخرین پایتخت داعش منطقه‌ای بیابانی با نام بادیةالشام با ۶۰ درجه گرما و ریگستانی خطرناک بود که حاج قاسم به همراه نیروهای مقاومت با پای پیاده در گرمای بالا حضور داشته و با داعش جنگیدند تا توانستند داعش را شکست دهند.

۲ روز بعد از فتح آنجا من برای سرکشی و احوالپرسی به آنجا می‌خواستم بروم که همه می‌گفتند با توجه به گرمای هوا یا صبح زود یا آخر شب باید به آنجا رفت. چرا که شدت گرما به حدی است لاستیک ماشین طاقت نیاورده و می‌ترکد. اما حاج قاسم در آن گرمای طاقت‌فرسا با پای پیاده عملیات‌هایی را فرماندهی و در میدان حضور داشت.  فیلم بخشی از صحبت‌های نماینده سابق بعثه رهبری در سوریه را درباره حاج قاسم مشاهده کنید:  

By aminkav

دیدگاهتان را بنویسید