اخباری مبنی بر تقلب در کنکور سراسری، داوطلبان کنکور را نگران کرده است و مسوولان باید برای مقابله با این موضوع تمهیداتی بیندیشند، در این زمینه خبر قطعی اینترنت در ساعت برگزاری کنکور از سوی برخی مسوولان اعلام شد که وزارت ارتباطات این خبر را تکذیب کرده است.

قطعی اینترنت در زمان کنکور شایعه است یا واقعیت؟/ داوطلبان در انتظار تصمیم منطقی برای برخورد با متقلبان

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه چادگان، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه برگزار می‌شود. با توجه به اینکه این آزمون نخستین کنکور با اعمال تغییرات مصوبه جدید شورایعالی انقلاب فرهنگی است به طور طبیعی حساسیت داوطلبان تا حدودی بر روی این آزمون بیشتر است. از طرفی گروه‌ها و کانال‌های مجازی نیز از ماه‌ها پیش فریب داوطلبان با عنوان فروش سوالات کنکور را آغاز کردند و همچنین به داوطلبان وعده می‌دهند که در صورت بردن گوشی موبایل به داخل جلسه آزمون با دریافت مبلغ گزافی پاسخ سوالات را به آنان می‌رسانند.

حتی درباره امتحانات نهایی نیز این کانال‌ها ادعا داشتند که توانستند به سوالات دسترسی داشته باشند که البته سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این مسأله را تکذیب کرده و اعلام کرد که براساس گفته وزیر آموزش و پرورش به هیچ وجه هیچ تقلبی در امتحانات نبوده است و امتحانات در سلامت برگزار شده و قبل از برگزاری لورفتن سوالات وجود نداشته، بازرسی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از شرایط برگزاری امتحانات، نیز نشان می‌دهد که امتحانات در کیفیت خوب برگزار شده است. به گفته عاملی، اگر سوالات بعد امتحان منتشر شده، در کنکور هم این اتفاق می‌افتد، چرا که افراد پس از دیدن سوالات می‌توانند آنها را منعکس کنند، سوالات امتحانات نهایی با کد مخصوص در جلسه امتحان باز می‌شود و هیچ کسی از سوالات اطلاعی ندارد مگر در جلسه امتحان. * تکلیف اینترنت حوزه‌های امتحانی چه می‌شود؟ البته مسوولان برای راحت کردن خیال داوطلبان کنکور از این بابت که رقابت تمام داوطلبان در شرایط یکسان و بدون هیچگونه تقلبی برگزار می‌شود تمهیداتی نیز اندیشیده‌اند، از جمله این تمهیدات قطعی اینترنت در حوزه‌های امتحانی است. حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز در یک برنامه تلویزیونی با قاطعیت اعلام کرد که از ابتدای تاسیس سازمان سنجش هیچ سوالی از این سازمان خارج نشده است و در حال حاضر به واسطه تکنولوژی‌های جدید گزارشاتی می‌رسد که البته تمهیداتی اندیشیده می‌شود، سال گذشته اینترنت به صورت نقطه ای قطع شده بود اما از آنتن های دیگر توانسته بودند، آنتن بگیرند؛ چرا که اگر یک آنتنی در یک منطقه ای قطع باشد در همان منطقه این امکان وجود دارد که از آنتنی که کمی دورتر است، خط را بگیرید. بنابراین ما قصد داریم در زمان برگزاری کنکور در کل کشور اینترنت را قطع کنیم. مروتی این روش را برای حفظ سرنوشت داوطلبان کنکور و جلوگیری از تقلب موثر دانست. از طرفی محمدعلی زلفی گل وزیر علوم درباره قطع اینترنت در روزهای برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ گفت: قطع اینترنت نیاز به مصوبه شورای امنیت کشور دارد اما طبق سال گذشته اینترنت فقط برای محل‌هایی که کنکور برگزار می‌شود قرار است قطع شود تا فرزندانمان با خیال راحت به رقابت در کنکور بپردازند. البته مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که «پر واضح است که سرویس اینترنت از ضروریات زندگی روزمره مردم است و وزارت ارتباطات مأموریت برقراری ارتباط پایدار و باکیفیت را برعهده دارد و همواره می‌کوشد که از حقوق مردم در دسترسی به ارتباطات سریع، امن و ارزان حمایت و حفاظت کند؛ بنابراین جز در موارد خاصی که آن‌هم توسط مراجع قانونی، تصمیم‌گیری می‌شود، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌هیچ‌عنوان حفظ پایداری و کیفیت ارتباط مردم را قربانی خواسته‌های غیرمنطقی نمی‌کند. مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع نشر خبر قطع اینترنت را تکذیب کرده و اعلام کرد: تاکنون دراین‌ارتباط نه چیزی تصویب و نه ابلاغ شده است، برقراری ارتباطات مردم از چنان اهمیتی برخوردار است که حتی در اغتشاشات چند ماه گذشته که شرایط کشور بسیار ملتهب بود نیز اینترنت به‌صورت سراسری قطع نشد. به گزارش فارس، در هر صورت داوطلبان کنکور در انتظار تصمیمی منطقی برای آرامش خیال‌شان از بابت عدم تقلب در کنکور و برخورد با متخلفان و متقلبان هستند. پایان پیام/

By aminkav

دیدگاهتان را بنویسید