رئیس کمیته دوستی پارلمان سوریه و ارمنستان تأکید کرد که نقش آفرینی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم و عناصر تکفیری در سوریه بر هیچ کس پوشیده نیست.

نماینده پارلمان سوریه: مقاومت از میراث شهید سلیمانی قدرت می‌گیرد

به گزارش گروه بین‌الملل چادگان، «لوسی اسکه نیان» رئیس کمیته دوستی پارلمان سوریه و ارمنستان گفت که دشمنان نباید تصور کنند که با ترور سردار سلیمانی همه چیز تمام شد بلکه تأثیرات وی همچنان ادامه دارد و شهادت او باعث خلق حماسه‌ای بزرگ در جهان عربی و اسلامی شد و مقاومت از میراث شهید سلیمانی قدرت می‌گیرد.

لوسی اسکه نیان در گفت‌وگو با چادگان تأکید کرد که زبان و قلم از وصف شهید سلیمانی و ابعاد شخصیتی او ناتوان است با وجود اینکه سران دشمن صهیونیستی از جمله «آویو کوخافی» رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم مدعی هستند که طرح‌های شهید سلیمانی در سوریه را به شکست کشانده‌اند.

وی افزود که نقس سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم و عناصر تکفیری در سوریه غیرقابل انکار است و وی در جبهه‌های مبارزه علیه تروریسم، انگیزه زیادی ایجاد کرد.

رئیس کمیته دوستی پارلمان سوریه و ارمنستان همچنین گفت که بایستی نقش شهید سلیمانی را در حمایت از نمادهای مذهبی، عبادتگاه‌ها و کلیساها در برابر تخریب و نابودی توسط تروریست‌های چند ملیتی که از طریق ترکیه وارد سوریه می‌شدند، یادآور شویم همچنانکه «حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی» وزیر خارجه سابق قطر در یکی از مصاحبه‌های خود گفت که چگونه ۱۳۵ میلیارد دلار برای نابودی سوریه هزینه شد و حتی حمد از سوریه به عنوان «شکار و طعمه» نام برد.

مقاومت پس از شهادت سردار سلیمانی متوقف نشده است

این نماینده پارلمان سوریه گفت که مقاومت پس از شهادت سردار سلیمانی در عراق، سوریه، لبنان و فلسطین نه تنها متوقف نشده بلکه قدرت خود را از میراث شهید سلیمانی می‌گیرد.

وی تصریح کرد که آمریکا در جریان مذاکره با جمهوری اسلامی ایران خواستار آن شده بود که ایران از گرفتن انتقام خون شهید سلیمانی چشم‌پوشی کند که این امر نشان می‌دهد که دولت آمریکا می‌داند که چه کار کرده و از اینکه ایران از طراحان و عاملان ترور شهید سلیمانی انتقام بگیرد، هراس دارد بنابراین دشمنان نباید تصور کنند که با ترور سردار سلیمانی همه چیز به پایان رسیده چرا که تأثیرات وی همچنان ادامه دارد و شهادت او به خلق حماسه بزرگی در جهان عربی و اسلامی منجر شد.

لوسی اسکه نیان درباره نابودی رژیم صهیونیستی و این سخن سید حسن نصرالله که «بزودی در قدس نماز خواهیم خواند»، گفت: «شکی نیست که رژیم اشغالگر در سراشیبی قرار گرفته و رو به زوال است و این را رهبران مقاومت در لبنان و فلسطین اشغالی تأکید کرده بودند؛ آینده منطقه، متفاوت از آن چیزی است صهیونیست‌ها و سازشکاران با این رژیم تصور می‌کنند همچنانکه در سپتامبر گذشته دیدیم که مقاومت چگونه معادله ترسیم مرز دریایی را تغییر داده و دیدگاه خود را بر رژیم صهیونیستی و آمریکا تحمیل کرد و چه بسا این معادله پهپادها و قدرت مقاومت لبنان بود که باعث ترسیم مرزهای دریایی شد و ضعف این رژیم را آشکار کرد»

این نماینده پارلمان سوریه همچنین گفت که شهید سلیمانی همچنان چراغ راه نسل‌های آینده باقی خواهد ماند.

گفت‌وگو از معصومه فروزان

پایان پیام/

By aminkav

دیدگاهتان را بنویسید