برنامه های فرهنگی و هنری که در دوره دولت نهم و دهم رونق خوبی در استان گرفته بود در دولت یازدهم و دوازدهم به بن بست رسید و در کما فرو رفت و همایش ها و جشنواره ها و برنامه های فرهنگی نیز به کل تعطیل شدند.

هوای بهاری ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد/خانه فرهنگ و هنر دیگر سوت و کور نیست

به گزارش چادگان از یاسوج، حوزه فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد در سال های اخیر به خصوص در دوره مدعیان حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر آسیب های جدی دید. دستگاه‌ها اصلی و متولی فرهنگ و هنری یعنی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سالهای گذشته دچار رکود و سکون شد و تقریباً کاری در حوزه فرهنگ و هنر صورت نگرفت و اثری فاخر تولید نشد. علاوه بر اینکه کاری در حوزه فرهنگ و هنر استان انجام نشد بلکه نوعی انشقاق و اختلاف و تفرقه میان اصحاب فرهنگ و هنر استان ایجاد گردید و البته هنرمندان نسبت به مدیریت های فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد بی اعتماد و بی اعتقاد شدند. برنامه های فرهنگی و هنری که در دوره دولت نهم و دهم رونق خوبی در استان گرفته بود در دولت یازدهم و دوازدهم به بن بست رسید و در کما فرو رفت و همایش ها و جشنواره ها و برنامه های فرهنگی نیز به کل تعطیل شدند. اما خوشبختانه با روی کار آمدن دولت سیزدهم و سپردن مدیریت ارشاد به جوانان اهل فن و متخصص اکنون شاهد برگشت برنامه های متعدد هنری فرهنگی در استان هستیم و هنرمندان نیز در حال آشتی کردن با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد هستند. اداره فرهنگ و هنر که تا پیش از این به جای پرداختن به مسائل فرهنگی و هنری در دام سیاسی‌کاری و سیاسی بازی زیاده خواهان گیر کرده بود در این دوره بدون غلطیدن در دامن سیاسی کاران در حال انجام وظایف محوله و ابلاغی از سوی وزارت ارشاد است و هفته‌ای نیست که برنامه‌ای از سوی ارشاد کهگیلویه و بویراحمد در زمینه های مختلف برگزار نشود.

برگزاری کنگره فرهنگی هنری اسطوره مقاومت در رثای حاج قاسم سلیمانی یکی از آخرین اقدامات خوب ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با مدیریت جوان و پای کار بود که نوید روزهای خوب و آسمان بهاری فرهنگ و هنر استان را می‌دهد. انتهای پیام/

By aminkav

دیدگاهتان را بنویسید