رئیس کل دادگستری استان یزد، بر حفظ کرامت انسانی و تکریم ارباب رجوع تأکید کرد و گفت:‌ قاضی بایدشنونده خوبی برای مراجعین بوده و سنگ صبور آنان باشد.

رئیس کل دادگستری یزد: قضات باید سنگ صبور مردم باشد

به گزارش چادگان در یزد، غلامعلی دهشیری درنشست قضات محاکم بدوی یزد با شورای معاونین دادگستری استان، اظهار کرد: گرچه به لحاظ ورودی پرونده و وقت‌های رسیدگی، یک مقام قضایی از لحاظ وقت و زمان در مضیقه است، اما باید تلاش کند تا سرحد امکان با توجیه و اقناع مراجعین آنان را با رضایت بدرقه نمایند.

وی با اشاره به برنامه‌های روتین و نوبه‌ای ملاقات مردمی در دادگستری و محلات و حوزه‌های قضایی، افزود: برنامه ملاقات عمومی مدیران ارشد قضایی یک ملاک ارزیابی خوب برای شناسایی میزان رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: یک مقام قضایی بر اساس ادله، مستندات، لوایح و دفاعیات اقدام به صدور رأی می کند، اما باید در حد اقتضاء زمان و شرایط مراجعین را نسبت به حکم صادره و قوانین و مقررات مربوطه توجیه و آگاه نماید.

دهشیری تصریح کرد:‌ دادگستری مرجع تظلم خواهی افراد و امید آنان به عدالت است لذا باید در عین اجرای عدالت به ارتقاء احساس عدالت در مراجعین نیز توجه کرد.

در پایان این نشست چهار نفر از قضات برگزیده دادگستری استان یزد تقدیر شدند.

پایان پیام/د

By aminkav

دیدگاهتان را بنویسید