شرکت شورون آمریکا که مجوز ازسرگیری صادرات نفت ونزوئلا را پس از 4 سال وقفه به دست آورده قصد دارد نخستین محموله نفتی این کشور را به یکی از پالایشگاه‌های خود در ایالت می سی سی پی ارسال کند.

نخستین محموله نفتی ونزوئلا به آمریکا می‌رود

 به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل چادگان به نقل از رویترز، شرکت شورون آمریکا که پس از 4 ساله وقفه اخیرا مجوز صادرات نفت ونزوئلا را از کاخ سفید دریافت کرده، ‌قصد دارد در گام  نخست یک محموله 500 هزار بشکه‌ای را به یکی از پالایشگاه‌های خود در «می‌سی‌سی‌پی» آمریکا ارسال کند. گفته می‌شود؛ نفتکشی که قرار است این نفت را به آمریکا منتقل کند به بندر خوزه در ونزوئلا رسیده و منتظر بارگیری است. یک نفتکش دیگر به نام ایگل نیز که از سوی شورون اجاره شده روز گذشته به آب‌های ونزوئلا رسید و حامل 500 هزار بشکه رقیق‌کننده نفتا است.

شرکت شورون و شرکت نفت دولتی ونزوئلا هنوز به انتشار این خبر واکنشی نشان نداده‌اند. وزارت خزانه‌داری آمریکا در ماه نوامبر به شرکت شورون یک مجوز 6 ماهه برای ورود دوباره به صنعت تولید و صادرات نفت ونزوئلا را داده است. این مجوز مشروط به اینکه تمام نفت ونزوئلا به آمریکا ارسال شود، صادر شده و به بهانه کمک به مذاکره دولت ونزوئلا با مخالفان اجرایی شده است. البته واشنگتن قبلا هم به دو شرکت انی ایتالیا و رپسول اسپانیا مجوز انتقال نفت ونزوئلا به اروپا را داده بود. پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

By aminkav

دیدگاهتان را بنویسید